Komunikaty z ostatniej chwili

Niestety, w wyniku decyzji władz miasta, nasze treningi ulegają dalszemu zawieszeniu. Do odwołania. 

 Test Coopera (czyt. test Kupera)

Próba wytrzymałościowa opracowana przez amerykańskiego lekarza Kennetha H. Coopera na potrzeby armii USA w 1968 roku, polegająca na 12-minutowym nieprzerwanym biegu. Obecnie jest szeroko stosowany do badania sprawności fizycznej przede wszystkim sportowców. Celem Testu jest określenie maksymalnej wydolności tlenowej (tzw. pułap tlenowy V02max), która jest wyznacznikiem kondycji fizycznej. Kondycję fizyczną, w zależności od wieku i płci określa się na podstawie pokonanego dystansu.

Więcej tutaj: pdf/2020/test wydolności nr 5.pdf

 

Informacja ze strony Ministerstwa Sportu i Turystyki.

25 kwietnia Premier RP Mateusz Morawiecki i Minister Sportu Danuta Dmowska-Andrzejuk przedstawili plan nowej sportowej rzeczywistości.

- 4 maja zostaną udostępnione obiekty infrastrukturalne o charakterze otwartym. Planujemy także powrót do treningów i rozgrywek klubów PKO BP Ekstraklasy oraz żużlowej PGE Ekstraligi. Sportowcy przygotowujący się do Igrzysk Olimpijskich w Tokio będą mogli korzystać z Ośrodków Przygotowań Olimpijskich w Spale i Wałczu. Należy jednak pamiętać, że tak jak na codzień, także w sporcie obowiązywać będą zasady bezpieczeństwa, ponieważ najważniejsze jest zdrowie i życie Polaków  – powiedziała Minister Sportu Danuta Dmowska-Andrzejuk.

Od najbliższego wtorku, czyli od 28 kwietnia, zaczynamy powoli wznawiać treningi. Strzelać będzie można od wtorku do piątku w godzinach 16.00–18.00. Zapewnione zostaną środki ochrony higienicznej, trenerzy dbać będą o zachowanie dystansu między zawodnikami. Szczegółowych informacji udzielają telefonicznie trenerzy.

Zadnie będzie polegało na wykonaniu maksymalnej ilości powtórzeń jak w opisie zestaw ćwiczeń nr 4.
W próbie wykonujemy powtórzenia do wyczerpania. Liczymy cykle powtórzeniowe (czyli lewa i prawa strona jako jedno powtórzenie)
Oczywiście pomiędzy kolejnymi próbami stosujemy odpowiednią przerwę wypoczynkową.

Proszę o przesłanie swoich wyników.
Niestety niewiele osób przysłało swoje "osiągnięcia". Jest duża szansa że wkrótce będziemy spotykać się na treningach.
Osoby które nie przesłały swoich wyników przed rozpoczęciem treningów będą musiały zaliczyć te testy.

Czekam na wasze wyniki z wszystkich prób. Powodzenia

 

Robert Marcinkiewicz

tel 506 043 273

Mam nadzieję, że święta wszystkim minęły spokojnie.
Może nawet za spokojnie ale tak musiało być. Trudno powiedzieć dokładnie jak długo jeszcze będziemy w tych warunkach pracować, ale coś trzeba robić.

Propozycja zestawu ćwiczeń nr 4

Do wszystkich ćwiczeń pozycja wyjściowa podpór przodem na rękach (czyli jak do pompki). Obie stopy na podłożu stabilizują całą sylwetkę, plecy i głowa w jednej linii.

1. Z podporu przodem na rękach przechodzimy do podporu na przedramionach. Należy ugiąć rękę w łokciu i przejść do podporu. Robimy to początkowo jedną ręką, następnie drugą i wracamy w ten sam sposób do pozycji wyjściowej.
2. Pozycja wyjściowa jak wyżej.
Zadanie polega na połączeniu łokcia i kolana pod brzuchem po skosie. Druga ręka i noga podpierają resztę ciała. Wykonujemy ćwiczenie na zmianę po skosie.
3. Pozycja wyjściowa jak na początku.
Po przez obrót tułowia przechodzimy do podporu bokiem patrząc w górę za ręką utrzymując pozycję przez trzy sekundy. Następnie przechodzimy przez pozycję wyjściową wykonujemy pompkę i przechodzimy do podporu na drugiej ręce wytrzymując pozycję przez trzy sekundy.

Wszystkie ćwiczenie wykonujemy x 10 powtórzeń/cykli na jedną stronę ciała. Powtarzamy całość x 3 w ciągu całego dnia.
Życzę przyjemności z wykonywanych ćwiczeń.

Dla śmiałków załączam filmik z ćwiczeniami na mięśnie brzucha.
https://liblink.pl/zG25numxlp
 
Proszę o przesyłanie sms swoich wyników w poprzednich prób nr 1, nr 2, nr 3 (z imieniem i nazwiskiem)
 
Robert Marcinkiewicz
tel 506 043 273